Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boekje is een verkorte weergave van de afstudeerscriptie van N. Topcu voor haar studie Interculturele communicatie aan de Letterenfaculteit van de Universiteit van Limburg. In haar onderzoek vergeleek ze beginnende allochtone leerkrachten met beginnende autochtone leerkrachten. Is er wel een verschil tussen de twee?
Allochtone leraren --- Beginnende leraren --- 450.7 --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Leren --- Leren leren --- Beroepssecundair onderwijs --- Coaching --- Competentieleren --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Zelfstandig leren --- 450.7 --- Beroepsonderwijs --- Competenties --- Samenwerken --- Zelfstandig werken --- Opleiding en bijscholing
Choose an application
competenties --- onderwijzer --- lesgeven --- leerlijnen --- werkvormen --- leerprocessen --- evalueren --- basisonderwijs --- 474 --- leraren (ler) --- lerarenopleiding (ler) --- 450.7 --- leraren lager onderwijs --- leraren --- onderwijs --- basiscompetenties --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep
Choose an application
Bij een collegiale visitatie bezoeken teams van leraren op een systematische en doelgerichte wijze een school en bezorgen ze hun bevindingen in een adviserend rapport aan de school. De ervaringen in het buitenland zijn bemoedigend. In dit boek vindt de lezer niet alleen het theoretisch referentiekader maar ook een volledig uitgewerkt scenario voor het verloop van een collegiale visitatie. Daarin komen twee interessante werkwijzen aan bod die los van het volledige scenario door schoolteams toegepast kunnen worden: 'shadowing' en het 'onderzoeken van leerlingenwerk'.
Lerarenopleiding --- Kwaliteitszorg. --- Onderwijs. --- Algemeen. --- zelfevaluatie --- benchmarking --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijsstrategieën --- School management --- onderwijsorganisatie --- onderwijskwaliteit --- collegiale visitatie --- kwaliteitszorg --- 450.4 --- 450.7 --- Inspectie --- Kleuteronderwijs --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- Zelfevaluatie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- visitatie --- 450.6 --- Schoolteams --- Visitatie --- 450.49 --- Collegiale visitatie --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Lerarenopleiding : CVO --- Kwaliteitszorg ; onderwijs ; Vlaanderen --- 37.014.6 --- Onderwijskunde --- Opleiding en bijscholing --- Resultaten en selectie --- Visitaties --- Scholen --- Visitatie (Onderzoek) --- School (instelling) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Competenties --- Lerarenopleiding --- 450.7 --- onderwijzer --- competentie (ler) --- leraren (ler) --- Bijscholing ; onderwijs --- Leidinggeven ; onderwijs --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- competenties --- lesgeven --- basiscompetenties --- basisonderwijs --- leraren lager onderwijs --- onderwijs --- 474 --- 489.4 --- Beginnende leraren --- Didactische werkvormen --- Gesprekstechnieken --- Klasmanagement --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leidinggeven --- Leren --- Observatie --- Onderwijsleerprocessen --- Professionele ontwikkeling --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Vieringen --- lerarenopleiding (ler) --- Didactiek --- opleiding van onderwijsgevenden --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing
Choose an application
The four-level model for evaluating training programs has become a widely used approach to training evaluation in the corporate, government and academic worlds. In this third edition of the bestseller, Donald Kirkpatrick offers ideas and procedures for continued quality evaluation of the four levels in workplace.
Training --- 450.7 --- coaching --- hoger onderwijs --- evaluatie --- Skills training --- Evaluation. --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- 658.386.012 --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Opleidingsmethoden --- Employees --- Laborers --- Personnel --- Workers --- Persons --- Industrial relations --- Personnel management --- Training of&delete& --- Evaluation --- Teacher education. Teacher's profession --- Occupational training --- Job training --- Manpower development and training --- Manpower training programs --- Vocational training --- Education --- Education and training services industry --- Practice firms --- Training of
Choose an application
Reflectie is een veel gehanteerde vorm van leren in het beroepsonderwijs, maar tegelijk ook een competentie die studenten zich aan moeten leren. Reflecteren is met name voor beginnende studenten een vrij abstracte aangelegenheid. Dit boek poogt een antwoord te geven op de vraag hoe je jezelf ontwikkelt van een persoon die niet bekend is met reflectie, tot een persoon die begint met en vaardig wordt in reflecteren: op weg naar bewust en bekwaam handelen. Reflecteren: de basis traint de student in eerste instantie te reflecteren op alledaagse situaties. Dit vormt een fundament om te kunnen reflecteren op toekomstige beroepssituaties. Het boek sluit aan bij de generieke bachelor competenties. De auteur geeft in dit boek de theoretische achtergrondinformatie, maar vooral hele praktische handvatten. De theorie wordt toegelicht met voorbeelden van good en bad practice en verduidelijkt aan de hand van voorbeeldcasussen. Studenten krijgen bovendien een stappenplan voorgelegd. In combinatie met een foutenanalyse en opdrachten voor zelfstudie kunnen ze hiermee hun vaardigheden oefenen. Reflecteren: de basis is specifiek bedoeld voor beginnende studenten aan een beroepsopleiding én voor beroepsbeoefenaren in relatiegerichte beroepen die (nog) niet getraind zijn in reflectie op hun handelen.
Onderzoek en ontwikkeling. --- #KVHB:Agogiek --- #KVHB:Reflectie --- 321.3 --- 450.7 --- 454.23 --- 489.4 --- Hoger onderwijs --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Leergroepen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Reflectie --- Studenten --- professionalisering --- reflectievaardigheid --- Sociale vaardigheden op het werk --- Sociale vaardigheden --- hoger onderwijs --- reflecteren --- reflectie (ler) --- reflectie --- sociale vaardigheden --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- maatschappelijk werk --- methodiek --- onderwijs, sociale vaardigheden --- persoonlijke ontwikkeling --- 489.5 --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Reflecteren --- welzijnswerk, methoden --- Methodiek --- Opleiding en bijscholing --- Didactische principes --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- 361.1 --- competenties --- Social psychology --- reflectie (psychologie) --- Hygiene. Public health. Protection --- Higher education --- persoonlijkheidsontwikkeling --- departement Algemeen 07 --- leerstrategieën --- bewustzijn --- Managementvaardigheden --- Denken --- Bewustzijn --- coaching --- communicatie --- didactisch proces --- leren --- stagebegeleiding --- zelfbeoordeling* --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs
Choose an application
onderwijsvernieuwing --- competenties --- assessments (onderwijs) --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 378<47+497.2> --- 371.2 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- EVC --- EVK --- hoger onderwijs --- onderwijs --- schoolorganisatie --- 489.4 --- assessment --- didactiek --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC Eerder verworven competenties --- Hoger onderwijs --- competentiegericht onderwijs --- flexibilisering --- groepsdiscussie --- kwaliteitszorg --- lerarenopleiding --- overall-toets --- portfolio's --- procedures --- sociaal agogisch werk --- verpleegkunde --- 489 --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Competenties --- Onderwijs --- 378.2 --- 489.5 --- Assessment --- Competenties; onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- S20090541.JPG --- 371.2 Schoolorganisatie --- Schoolorganisatie --- 378<47+497.2> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--?<47+497.2> --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--?<47+497.2> --- Pedagogie --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs; algemeen --- 378 --- Eerder verworven kwalificaties --- Kwaliteitszorg --- Elders verworven competenties --- Competentie
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|